Reportáže akcí

Filtrování obsahu

04.01.2010 - 18.01.2010
Sešli jsme se ... Počet zůčastněných: 20
Na začátek náročný úkol sestavit 4 rozstříhané zprávy Úkol zdárně splněn.
Další, pro některté možná pro některé trochu složitější:
+ - ! ?
Další ... záhadné rozdání čísel a následné rozdělení do skupinek.
Poté natan opět rozdal záhadné papíry s:
Na které jsme předtím napsali své nápady.
A ve vytvořených skupinkách jsme se snažili navrhnout řešení problémů napsaných na:
+ - ! ?
Načež Natan utnul (utnul probíhající diskuzi mezi skupinkami). Skupinky pak začly podávat své návrhy na řešení.
Pak nastale hromadné popisování papíru z loňské jestřábské akce na Švýcárně, každý psal buď + nebo - k tomu co si myslel že se splnilo nebo ne.
Poté následovala ¨základní otázka¨ jak to vyřešit?
Vyřešilo se to rozdělením do ¨komisí¨ (skupin) které mbudou mít na starost zajišťování přidělených, nebo zvolených prací (slovo prací dále nahrazujte pouze činností!):
Skupina pro úklid: Rony, Vasil
Skupina pro materiálové zajištění: Kešu,
Skupina pro ... a takdále ...

Jednotlivé ¨skupiny¨ pak začly přijímat návrhy co by měly udělat, vymyslet, vyřešit ...
Načež byly skupiny přejmenovány na ¨Gangy¨.

Další rada budiž 28. Ledna 2010, 18:30.

Tělocvičny:

?? MONTE CARLO 12.Března
11.12.2009 - 13.12.2009
logo
http://incognitto.rajce.idnes.cz/Vanocni_vyprava_-_Novy_Jicin%2C_11.-13.12._2009/ - fotky Hejkal

http://43vlcata.rajce.idnes.cz/2009-12-11_13_Vanocni_vyprava/ - fotky Vlčata
28.11.2009 - 30.01.2010
logo
Zápis ze střediskové rady.
- Zkontrolovat adresy členy - časopis do 6 prosince
- Vánoční – sraz 16:20 na nádraží ve Svinově, 250,-Kč, jídlo, lampiony, ešusy, lžičky, Verča – prskavky, ubrousky, svíčka
- Divadlo: pohádky o zvířátkách a bajky
- Jestřábi 3.12. v 18:30
- Evropské dotace –
- OČK – Borůvka, Dape
- Libuše – seminář Hukvaldy
- Kešu – lakrosky, softbalové rukavice
- Veverák – sekera, rýč, hrábě, barbora, klín DOKLADY NA OKD DO 8.12.2009!!!!
Verča, Veverák, Vasil, Libuše, Depe, Markéta, Pavel, Míša, Šátek, Rony, Zelí, Kešu, Borůvka, Natan
Omluven: Pštros, Bob, Hejkal
13.11.2009 - 15.11.2009
Nahled
Tento rok jsme se vydali nedaleko za Kouty nad Desnou. Vyjeli jsme v pátek večer. Chata byla super, ale pro nás možná až moc velka. Z blízkého Šumperka dorazil i Bob. Účast: Depe, Borůvka, Zelí, Šátek, Placháč, Esík, Daňa, Hejkal, Kaktus, Veverák, Verča, Natan a Bob se synem. Páteční večer jsme věnovali povídání a promítání fotek a videí. V sobotu jsme pod vedením Boba vyrazili na blízké cvičné skály, na kterých jsme se někteří pořádně vyblbli. Večer se grilovalo maso, opět jsme kecali a trochu si zahráli. V neděli jsme si šli prohlédnout staré oddílové tábořiště a část se šla projít na Švýcarnu.

Další fotky z různých foťáků focené různými lidmi: zde
logo
Středisková rada proběhla v klubovně. Zde si můžete přečíst zápis.

Züčastnili se: Keďa, Kešu, Verča, Vědec, Veverák, Dáňa, Špageta, Depe, Borůvka, Vasil, Míša, Šátek. Keďa + Kešu → lakrosky
Kešu se zeptá kláry na rukavice.
Nesedí redukce na datadisk.
? Natan nástěnka ? - další nástěnka Vlčata.
Veverák koupí Fisku – Největší !!!!
V+V koupí maso na chatu .. !!!
Příští radu domluvit jaké stolní hry být doneseny.
Další rada 3.12.2009
15.10.2009
logo
Skauti, to nejsou jen lidé v maskáčích (v kterých přišli od táboráku), ale také lidé veskrze kulturní. To se rozhodli dokázat také roveři a jestřábi z našeho střediska, a tak si jako svou společnou akci naplánovali návštěvu divadla(konkrétně Divadla Jiřího Myrona). Výběr představení nebyl náhodný, rozhodli jsme se jít na Válku s mloky, ale ne snad proto, že bychom byli takovými milovníky děl Karla Čapka (i když i takoví mezi námi jsou), ale protože v tomto představení hrál Vojta, který s naším chlapeckým oddílem jezdí na tábory. Akce měla vcelku vysokou účast, nakonec se nás v divadle sešlo 18. A bylo to rozhodně zajímavé setkání, v oblecích (či jiném společenském oblečení) se přece jen běžně nepotkáváme. Co se týče inscenace samotné, nejsem divadelní kritik, tak se neodvažuji soudit, ale mě osobně se představení líbilo. Rozhodně to ale byla úžasná a jedinečná akce, když už pro nic jiného, tak alespoň proto, že jsme měli možnost potkat se v jiném prostředí, prožít úplně jiný druh společného zážitku a v neposlední řadě, měli jsme šanci vidět Vojtu na pódiu, což je rozhodně k nezaplacení.
Středisková rada proběhla v klubovně. Zde si můžete přečíst zápis.
Zúčastnění:
Borůvka, Vasil, Depe, Míša, Wašek, Kešu, Šátek, Rony, Veverák, Verča, Blondýn, Placháč, Natan, Daňa

Předem omluveni: Špageta, Hejkal

1) Informace z ORJ - Depe
2) Jestřábský víkend - Borůvka zajistí chatu ve Smilově (případně Bebek)
3) Akce OKD - zjistit stav financí - Borůvka
4) Akce:
- 15.10. – divadlo (lístky Libuše)
- 24.10. – ochutnejme Evropu - od 10 hodin v klubovně Mariánského střediska
5) Klubovna – žádost dotace na ústředí - zajistil Depe
6) Úklid klubovny - prosím, aby PO KAŽDÉ schůzce byl prováděn řádný úklid!
7) Schůzka stran dotace- 13.10. ve 14:30, Nová radnice, Prokešovo náměstí 8, Ostrava v zasedací místnosti č. 306 – Míša Konečná
8) Tělocvičny
12) Koupit počítač - Natan
22.09.2009 - 28.09.2009
Nahled
Jako každý rok i letos se vydali Jestřábi do Alp, tentokrát do jejich italské části - Dolomity. Jeli jsme ve složení: Honza, Kaktus, Kešu, Libuše, Natan, Rosťa, Šátek, Šmoula. 1. den
V osm ráno jsme vyrazili od klubovny. Strávili jsme 12 hodin v autě, nohy nás boleli, těla jsme měli ztuhlá, ale dorazili jsme do cíle. Naším cílem byl kemp Olympia nedaleko Cortiny D’Ampezzo. Cortina leží v severní Itálii, ale vtipné je, že první jazyk, který jsme v našem severoitalském kempu slyšeli, byla čeština. Ač se to může zdát podivné, Dolomity jsou v září Čechů plné.

2. den
Vstávalo se v osm, to abychom se přece jen přílišně nepřepínali brzkým vstáváním hned první den. V plánu byla taková malá „rozcvička“ - hora Col Rosa (2166m.n.m.). První třetina této hory byla v pohodě, prostě takový normální horský výstup. Druhá třetina už začínala nabírat na obrátkách, sklon svahu se nápadně začínal podobat příkré dětské skluzavce. Ale až třetí část byla ta pravá „rozcvička“. Začínala tam via ferrrata, tedy taková skalní cesta. Je ale pravda, že pocit z toho, když člověk vyleze na vrchol, vynahradí spoustu příkoří z cesty, a tak to byl vydařený výlet, i když jsme museli z vrcholu slézat opět po dosti příkré cestě.

Večer jsme se ještě vydali na obhlídku města Cortina. Cortina je evidentně bohaté horské středisko, je to vcelku příjemné a kultivované místo, které je zaměřeno tak, aby bylo schopno návštěvníkům poskytnout maximum komfortu. Rozhodně se tam člověk cítí úplně jinak než v českých podhorských obcích.

3. den
Tentokrát jsme už museli z kempu trochu popojet. Přesunuli jsme se auty do Passo Falzarego. Tam jsme se rozdělili na dvě skupiny, ta větší chtěla vyjít horu Lagazuoi (2752 m.n.m.), druhá (ve složení Natan a Kaktus) si chtěla projít nějakou ferratu v okolí (kvůli počasí ale byli stejně nuceni pozměnit plán). Cesta na vrchol hory Lagazuoi nevede jen normálně po povrchu hory, ale také skrz ni. Byly v ní totiž za první světové války italskou armádou zbudovány tunely, místnosti a palebné pozice. Asi tak nějak si nejspíš představoval Tolkien Mórii - temné chodby, příkré schody, ložnice, jídelny i sklady, to vše vytesáno do skály uvnitř hory. Společně to vytvářelo docela solidní bludiště. Chodby končí asi sto výškových metrů pod vrcholem. Ve chvíli, kdy jsme z nich vyšli, začlo pršet, a tak jsme byli nejen zpocení, ale ještě zmoklí. Naštěstí tam byla horská chata, ve které jsme se před deštěm skryli. Při sestupu z Lagazuoi se ještě oddělili Rosťa a Honza. Ti se ještě vypravili na protější vrchol (na kterém měli pro změnu vojenské pozice Rakušané), my ostatní jsme se vrátili do Passo Falzarego a tam jsme vyčkali až se všichni vrátí a pak jsme se společně odjeli zpět do kempu.

4. den
Tohoto dne jsme vstávali opravdu brzo, už o půl sedmé ráno. Měli jsme v plánu vylézt na nejvyšší horu Dolomitů Marmoladu (3343m.n.m.). Počasí nám nebylo moc nakloněno, bylo zamračeno a vypadalo to, že každou chvílí začne pršet. Jízda k Marmoladě vedla po vskutku horských stezkách. Samá zatáčka, serpentiny, tunely. Místy to bylo tak divoké, že se z toho málem Šátkovi a Šmoulovi udělalo nevolno. I pod Marmoladou u jezera Lago di Fedaia bylo počasí stále nepříjemné - bylo zamračeno a byla zima. Honza s Kaktusem se tedy rozhodli, že tedy raději zvolí jiné cesty v okolí, protože počítali s tím, že se asi na Marmoladě nedostaneme nikterak vysoko.

Navzdory názvu, Marmolada není ani „měkká“ ani „sladká“, ale kamenitá. Šli jsme asi hodinu a půl než jsme dorazili k horské chatě (u které ústila lanovka, která ovšem ten den nejela). Odtamtud jsme pokračovali oblastí plnou suti a kamenů až k ledovci. Tam jsme vytáhli mačky a cepíny a vyrazili vzhůru. Cesta to byla náročná, začalo nám do ní pršet, následně sněžit. V půlce ledovce (asi ve výšce 3000m.n.m) jsme se opět rozdělili. Já (Libuše), Šátek a Šmoula jsme se vraceli do chaty u lanovky, Kešu, Rosťa a Natan zamířili na vrchol. Po dvou hodinách čekání v chatě se „vrcholová skupina“ vrátila s tím, že úspěšně dosáhli až na vrchol Marmolady tzn. 3343 m.n. m.

Zahájili jsme sestup k autům. Nedá se říct, že by to byl úplně jednoduchý sestup, ale člověku to už ani nepřišlo. U jezera Lago di Fedaia jsme naházeli věci do auta a vyjeli jsme. Cestou jsme přibrali Honzu a Kaktuse, kteří nás čekali po svém výletu po ferratách v okolí u jiné horské chaty a vrátili jsme se večer zpět do kempu.

5. den
Poslední den, na který jsme plánovali nějaké výlety byl odpočinkový (nebo tedy měl být). Rozdělili jsme se na dvě skupiny: (Libuše, Rosťa, Šátek, Šmoula) a (Natana, Kaktus, Kešu, Honza). Ta druhá skupina chtěla jít opět na nějakou horu s pořádnou ferratou a tak vyrazili na horu přímo naproti kempu, na XYZ. Naše skupina si naplánovala trasu podél řeky Fanes až k vodopádům, které na ní jsou. Navzdory údajné „lehkosti, přehlednosti a lázeňskému charkateru“ cesty k vodopádům, první se do kempu vrátila výprava z hory XYZ. Večer nás čekalo už jen dojídání zásob a balení věcí, protože na druhý den ráno byl už plánovaný odjezd.

6. den
Ráno se už sbalily jen stany, nasedlo se do aut a čekalo nás opět mnoho hodin jízdy. Hlavní část cesty vedla přes Rakousko, kde nám cestu mimořádně zpříjemnila dopravně téměř neprůchodná Vídeň. Návrat zpět do ČR jsme oslavili vydatným jídlem v nějaké restauraci na jižní Moravě a domů jsme dorazili až pozdě v noci.

Další fotky od Natana
STŘEDISKOVÁ RADA 17.9.2009
Přítomni: Borůvka, Hejkal, Veverák, Verča, Keďa, Kešu, Kolombo, Míša, Vasil, Špageta
-Ferdovi nahlásit zdravoťák
-Vůdcáky – přednášky – 14.9., 29.9., 14.10., 26.10., 17.10. kurz, 20. - 22.11. zkoušky – Český Těšín
-Tělocvičny: říjen – 25.9. vlčata, 2.10. kluci, 9.10. holky, 16.10. vlčata, 23.10. kluci
-Turnaj Free-sbee – 25 lidí
-Vývěska – kluci dodělat!!
-Divadlo – 15.10.- Válka s mloky – do 20.9. všichni poslat Libuši na e-mail jakubadamek@email.cz potvrzení účasti
-Čekatelky – Corny, Česnek, Olin, Dája, Angi, Karlos, 20.-22.11., budou i odpolední semináře - 26.10., 3.11., 11.11. na ORJ – podivat se na křižovatku, skautostrava.cz
-Jestřábská chata – Rejvíz pod Zlatýma horama – 510,- Kč 13.-15.11. – spaní spacáky, + nějakou 100Kč na benzin
-Alpy – 23.9. sraz u klubovny 16:30, návrat v po 28.9. v nočních hodinách
logo
Jako první akci pro více oddílů v novém skautském roce jsme udělali turnaj ve frisbee, který se konal na hřišti ZŠ Mitušova 16. Tato akce byla otevřená, mohl se jí zúčastnit kterýkoli oddíl, ale vzhledem k nepřízni počasí se jí nakonec účastnili jen oddíly našeho střediska. Ostatně počasí bylo asi největším nepřítelem celé akce, hned několikrát to vypadalo, že se opravdu silně rozprší a my budeme muset akci zrušit, ale nakonec k nám zůstala příroda milostivá a akce mohla bez problémů proběhnout. Z příchozích jsme tedy vytvořili šest soutěžních týmů, vysvětlili jsme pravidla frisbee a turnaj mohl začít. Hrálo se celé dopoledne a o líté souboje, téměř až akrobatické nebo artistické kousky hráčů a hlavně nadšení ze hry nebyla nouze. Vítězným týmem se nakonec stalo družstvo ve složení: Libuše, Valdez, Dušan, Sam Ale odměněny (i když různě) byly všechny týmy, a tak jsme si získanými sladkostmi osladili to zamračené sobotní dopoledne a vydali jsme se domů.

-Zúčastnění: Natan, Depe, Pštros, Verča, Veverák, Borůvka, Kešu, Míša, Libuše, Hejkal, Vědec, Šátek, Vasil Špageta, Zelí, Placháč, Keďa, Kaktus, Blondýn, Šmoula, Judas
-Veverák koupí pilu břichatku
-TÁBORY:
Nebyli zakolíkované základovky, všechny oddíly vozit prádelní šňůry, hřebíky zabité ve stromech, neplýtvat igelitem, kvalita postelí, uvazovat šňůry na lajning ob logu – aby na postele nepršelo, návrh – koupit větší stan, jídlo – popřemýšlet, co kupovat – zůstalo zbytečně moc jídla; kouření – chození k brodu – každý vedoucí tábora by si to měl pohlídat – brát to na vědomí…, tee-pee – 2 nové v pořádky, 4 starší budou po menších úpravách OK, musí se ušít jestřabák, kroužku do tee-pee – přes celý obvod, reklamovat stany, zvedat tee-pee. Do seznamu tábora jedn.oddílů – povinně prádelka, upravit jídlo, měla by se koupit látka na nové tee-pee, ušít nový lajning, popsat lajningy, označit tee-pee – založit inventární knihu
-Vědec dluží peníze za tábor
-NÁBORY: nápady na skaut.cz, Vědec a Hejkal zkusí gymnázia, Ve+Ve: Kosmonautky, Volgogradská; Vědec + kluci: Mitušky, mohli by se vyvěsit letáky na fakultku, dodávat letáky průběžně po celý rok (do zaměstnání, fakultky, školy-Vytiskne Natan)
-Depe zařídí tělocvičnu
-Návrh – udělat roverskou a jestřábskou akci na darování krve – zajistí Veve
-Akce OKD – Sportovní den 12.9.2009 – freesbee (středisková akce)
-ODDÍLY – oddíly by se měly rozrůstat, zkusit dostat počet členů nad 20
-28. Říjen – vůdcáky + zdravoťák (okamžitě se přihlásit) – najít na skaut.cz – zdravoťák všichni nad 17!!!, vůdcáky všichni nad 18!!!!!!
-Vedení vlčat – druhý školní půlrok – vyřešit kvůli maturitám
-Objednat březové lístky, odborky, slibové odznaky
-Veverák zajistí pec
-Sacculus – rozšířit tuto hry (nové stezky)
-Kdo chce barety napsat Veverákovi
-Depe zajistí žádost na grant na klubovnu na Junáka
-2.9. 2009 – schůzka na přiznání grantu – dostaví se Ve+Ve
-Vývěska na snp – září: kluci, říjen: vlčata, listopad: holky, prosinec: jestřábi
-Lilie: Poslat do 31.8. – poslat článek Depemu – důležité!!
-Dotazník
-Listopad – jestřábská akce – 14.-15.11.2009
-Dobrovolná jestřábská akce – činohra Válka s mloky – Natan zajistí datum
-Každý jestřáb – zkusit vymyslet nějaké zajímavé akce
-Vánoční výprava 14. – 16.12.2009
-Zimní sraz – zařídit nejpozději v listopadu
-24h florball – zajistit organizaci – začít organizovat 29.-30.leden 2010!!!!!!
-Placháč – akce pro rovery – expedice Lysá – prvovýstup na Lysou typu expedice (zima); dále bojovka na chatě u Placháče (podzim)
-Alpy – návrh – 23. - 28.září, cesta do Dolomit (cena cca až 2000,-Kč), nebo Salzburg – Placháč + Šmoula zajistí nějaký materiál